Carian


Laman Utama About Contact
Wednesday, March 4, 2009

Gerakan senyap murtad : bangkitlah Siswa-siswi umat Islam!!!  

Ana ada terima email dari seorang sahabat. 
Sila baca untuk pengetahuan dan kesedaran. 

--- On Thu, 3/5/09, abul kasim s.m.j dulkaman  wrote:  > From: abul kasim s.m.j dulkaman  > Subject: Fw: Wajib Baca jika anda seorang muslim....... > To: wardah_oxide@yahoo.com > Cc: zulfirdaus06@yahoo.com, naimah27_puteri2@yahoo.com > Date: Thursday, March 5, 2009, 12:14 AM

Wajib Baca jika anda seorang muslim.......  

>>>  "Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak  lama dulu? Suratkhabar banyak   menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak   nak   terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak   kes  murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan   bercinta,  ikutboyfriend.  

>>>  Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang  peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah  sesuatu,paling  kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak  tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua  serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah  akhir zaman yang paling besar ini.  

> >  > > Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan  dari  ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah  Hidayah. Murtad  dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman  kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan  statistik dan  perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayumohon  tukar nama  dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasankeluar  dari Islam. 

> >  > >  > > Tahun 1997, bilaSaari Bustamahmengambil alih jawatan  mufti  dari Datuk Hashim Yahya,   perkara pertama yang disentuh adalah  murtad.Menurutnya  sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL  sahaja.Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad.. Aisyah bukan kes  pertama  murtad,sebelum ini dah beratus kes timbul  tetapiditutup oleh  pihak tertentu.  Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan  oleh  saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini  kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan  pada  kita orang Melayu.  

 Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita  diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak  nampak  dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman  kita  sendiri.  > >  Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut. 

 1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad  
 2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh  menggunakan  sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam  untuk dimurtadkan?   Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun  didik  anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia  mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.  

> >  > > Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan  dengan  ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia  takkan  murtad. Dihantar ke sekolah agama,dia belajar hingga  tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi  ustazah  kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat  Universiti   Al Azhar kalau dia hendak. Dia dibesarkan dalam suasana  yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah  berpuluh  tahun imam Haji Tahir.Dia juga hafal surah  Yasin.Dalam  ertikata,   tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat  apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya  Aisyah.Surah  Sajadah pun dia hafal.. Masuk ITM dia terlibat dalam  gerakan Islam. Dia   didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia  budak  perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan  baju  kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia,  duduk di  lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor  isu  terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia  telefon 19  Nov 1997,

  "Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap.  Intan nak bagitahu, Intan dah kristian."  

 Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran  macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol  anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa  boleh  murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata  sahaja  modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi  forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen  mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan  kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan .. 

> >  > >  > > Butir asal permohonan.. .... > >  > >  > > 
Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong  seorang  peguam Cina  Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun  acara  jenayah). 

Tujuan untuk   membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah.  Sebarang permohonan  seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan  secara salah. Permohonan   dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11  Perlembagaan  Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada  langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu  menyatakan,  perenggan 6, bertarikh 28  November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur  bahagian jenayah. 

 > >  > >  > > Sebab yang dia beri, "Saya Lennet Teoh Hui Leong  telah  dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat  kepadanya berkenaan denganpertukaran agamanya kepada Kristian dan  atas  arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk  Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam."  

> >  > > Perenggan 23: "Saya Lennet Teoh percaya bahawaNur  Aisyah sedang dikurung secara salah oleh  keluarganya.Saya  percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya  telah  melanggarhak kebebasan Nur Aisyah menganut agama  pilihannya  iaitu Kristian Khatolik". 

> >  > > Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11  Perlembagaan  Persekutuan menyatakanmana-mana warganegara  Malaysia  yang  telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar agamanya.  Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang  Melayu kita  tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut  kita  sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan  perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara  hukum  syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang  syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut  cara  Islam. 

Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen  dll. Tak  lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi....  semua  tak termasuk. 

> >  > > Article 4 pula  menyatakan: "Mana-mana undang-undang yang  bertentangan  yang bercanggah dengan   perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini  termasuklah hukum syara'.  

> >  > >  > > Contoh kes Hartina Haji Kamarudin..  > >  > > 

pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada  dalam  lokap,didakwa mencederakan seorang Hindu kafir  laknatullah  kerana memurtadkan anaknya.Anak yang dibela selama 18 tahun  dengan begitu susah payah datang ke Rumah  dalam keadaan  Hindu. 

 >  > > Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau  lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL  untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik  ke restoran bapanya dalamkeadaan Hindu dengan nandek kat > dahi.   Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa > balik > > mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan > > boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia > pun > > dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir > tu > > kat tengkuk. Menggelupur dia depan kedai tu.  

> >  > >  > > Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si > Hindu tu > > sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun > turut > > kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya > depan > > kedai tempat bapanya meniaga.  Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya > dan > > biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup > dengan itu, > > dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul > > boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik > lelaki > > Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak > > kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. > Tak > > cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk > hati > > seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak > sendiri. > > Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan > menukar > > nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. > Nama > > Hindu.  

> >  > > Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul > > binatangHindu laknatullah), Haji Kamarudin  > > ditangkap polis semula sebabHindu laknatullahditembak > oleh > > seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji   Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung > masuk > > lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan  tersebut. > > Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan  dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara  Islam!!Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai  tuduhan.  Setakat itu saja, 4 tuduhan. 

> >  > > Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah  mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu  yang  Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah,  dilokap sedemikian rupa. 

 > >  > >  > > Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin  Abdullah, nama asal Hindunya   Santana. Ada  seorang isteri, namanya apa  entah.Ada anak  lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa  tu.  Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun  masuk Islam.  Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk  Islam  dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2  beranak  tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang > semula dan > > bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend > barunya.Yusof tak > > tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor > Setar > > keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.  

> >  > > Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil  balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak > hak > > jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. > Heran  sungguh.   Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, > dia > > pergi report polis.  > > Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal  Yusof  dapat hak penjagaan  > > daripada mahkamah syariah Alor Setar).Yusof masuk > lokap 8 > > hari. 

> >  > > Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. > Hari > > ini, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan > itu,  kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak > mahkamah > > tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan > oleh > > makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.  

 >  > >  > > Dalam kesSuzie Teoh, seorang budak perempuan dari > Kelantan > > umur 16 Tahun telahpeluk Islam atas kerelaan > sendiri.Bapa > > dia tak suka, lepas tu samananak sendiri dan saman > Majlis > > Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke > mahkamah > > persekutuan. Dia mohon pada makamah, agaristiharkan > anak dia > > masuk Islam tak sah. 

 >  > >  > > Masa tu,Tun Salleh Abas yang jadi hakim.Beliau seorang > yang > > alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie > Teoh, > > menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat > > perisytiharan."Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak > > seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya > selagi > > belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena > minta > > kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie  > > Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk > > Islam." Atas kearifan dan  > > iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam > lacinya > > selama 2 tahun.  

> >  > > 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke > 18 > > tahun, dia buka balik kes  > > itu danbagi peluang Suzie isytiharkan agamanya > > sendiri.Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan > tempatan, > > wartawan asing semua nak dengar keputusan. > Terketar-ketar > > budak tu.. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak > tu > > kata "Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya > > masih nak nama Nur Aini."  > > Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga > mengisytiharkan > > Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah > seorang > > budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang > atas 5 > > tuduhan.  > > Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang > budak > > tanpa sebab selama 2  > > tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa > bayar.

 > >  > >  > > Kes  > > terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara > Ibrahim, > > isterinya Siti Solehah  > > dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung > kerana > > tidak mahu kembali  > > kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine > 14 > > Februari, pada waktu  > > anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. > 3 > > Saudara kita mati  > > dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan > agama. 

> >  > >  > > Peristiwa  > > 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh > kerana > > dia Melayu bukan  > > kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi > orang > > Melayu dibunuh kerana  > > Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.  

> >  > > Jika kita  > > sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar > diseret > > di hadapan. Amar  > > diugut supaya tukar agama.. Kalau tidak, bapanya Yasir > akan > > dibunuh. Amar kata,  > > "Allah hu Ahad". Terus Yasir kena pancung di > > padang pasir.  > > Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah > tembus > > ke jantung. Mampu  > > berkata "Allah hu Ahad". Berlari Amar menemui > > Rasullullah SAW. Dan akhirnya,  > > mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid > berperang > > bersama Rasullullah  > > SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah > berkuasa. > > Rasullullah SAW tiada  > > kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat > apa.

 > >  > > Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung  > > kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya > juga > > turut dipotong.  > > Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa > minta > > masjid mandikan jenazah  > > saudara-saudara kita yang mati syahid itu..

  > >  > > Apalah dosa a nak kecil yang  > > berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan > > calang-calang orang. Ibrahim  > > seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti > > Solehah, seorang Pakar  > > Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat > > tersebut. Walaupun 5 hari  > > dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada > > ketiga-tiga mayat. Bayi yang  > > berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti > baru > > mati. Peluh  > > terpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di > kubur > > Bukit Kiara. 

 > >  > >  > > Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat > kubur > > mereka  > > bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti > ada > > yang tak kena dengan  > > hati kita Hebat mana kita sehingga tak boleh > mempertahankan > > saudara kita  > > sendiri Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak > polis > > dan Majlis agama  > > yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke > agama > > asalnya. 

 > >  > > Dalam  > > satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), > > Rasulullah SAW berpesan :

"Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan  datang kepada umatku di   suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang  datangnya seperti satu kepingan   hitam di malam gelap gelita tak nampak". 

Sahabat  bertanya "Apakah fitnah besar   itu ya Rasullullah? " "Fitnah itu adalah kamu  akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang  kafir..  Petang Islam, pagi kafir  balik." 

Sahabat bertanya lagi. "Mengapa begitu ya  Rasullullah? " Rasullullah SAW   menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai  dunia". 

> >  > >  > > Imam  > > Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, "Akan > datang > > fitnah murtad ini dalam  > > keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di > malam > > gelap." Mana nampak?  > > Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan > cahaya > > keimanan.

 > >  > >  > > Bagaimana   gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita > tak  > > nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah > Belum > > habis cakap, dah ada > > yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi > lagilah > > teruknya. Henry Ford  > > (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis > > berkaitan Yahudi tahun 40an  > > atau 30an dulu dalam bukunya "International Jew" > > (tak Silap saya).  

> >  > > Unsur   Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita > tak > > nampak. Paling nyata,  > > rokok yang orang kita hisap tu.Setiap satu  > > batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de > kilang > > rokok yang  > > bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, > ambil > > ni sebagai iktibar..  > > Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu > Melayu > > tak sembahyang kat  > > stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi. > >  > > Bab Kristian, lebih terancang, lebih  > > terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib > > terakhir, iaitu  > > dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang > terakhir. > > Sebelum dia mati, dia  > > telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas > di  > > London . Dia berkata:"Kepada semua pemimpim-pemimpin > > Kristian, kita hari  > > ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang > dengan > > tentera Islam dengan  > > pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada > mereka. > > Sebab tu Islam  > > menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 > ribu > > tentera kita, mereka  > > tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang > kerana > > nak mati. Kita perang  > > untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. > > Melancarkan peperangan  > > ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam." 

> >  > >  > > Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, > 1492, > > kerajaanIslam Andalusia  > > yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan > > Kristian.1511 kerajaan Islam Melakatumbang, tak lama > lepas > > tu, tumbangkerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas > tu, > > tumbangkerajaan Islam Kedah. Tak lama lepas > > tu,tumbangkerajaan Islam Mindanao  .Lepas > tukerajaan Islam > > Acheh... semuanya satu demi satu. 

> >  > > Macamana benda ni boleh terjadi?  
> >  > >  > > Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G.. > GOSPEL,GOAL, > > GLORY. 

Pertama kitab dia,  > > kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. > Kalau > > kita tengok sejarah,  > > Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu > bawa > > tukang masak sebab nak  > > rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang > bawa > > mubaligh Kristian  > > Francis Xavier(kalau saya tak silap eja), sebab nak > > sebarkan ajaran Kristian.  > >  > > Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih? 

 > >  > > Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua > > mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia > guna > > kaedah "garam dan ragi". Garam sebagai perasa, > > ragi untuk penapaian. Contohnya ubi  > > kayu.. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, > > esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya > tapai. > > Maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti > Islam. > > Hakikatnya > > kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah > yang > > Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam > gelita. > > Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas > batu > > hitam di malam  > > gelita tu. 

> >  > > Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, > > macam-macam sekolah dengan nama mubaligh  > > Kristian.Convent itu, Saint ini.Menurut satu petikan > > seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang  > > ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku > tahun > > 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak > datang ke > > negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi". > > Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang > Muslim > > Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan > yang > > dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut > hendaklah > > digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru > itu, > > ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi > bagaikan > > sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. > > Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam > sifat > > kerohanian, bukannya organisasi. Dirasa kesegarannya, > bukan > > bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat  > > formalistik.  

> >  > > Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. > > Lantaran ia tidakmenganjurkan ahli Melayu  > > tadi menjadi ahli baru Kristian yang > formal,menyendiri > > terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi > laluan > > agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus > bagaikan > > sebutir  > > ragiyang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas > > seluruh masyarakat Melayu seluruhnya. 

 > >  > > Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi, > justeru > > itu nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan > > memperolehisatu Kristian muslim Melayu tempatan yang > > mencerminkan Kristian muslim Melayu > sejati.."Sebenarnya > > dia ingin. Akan datang  > > suatu masa nanti, orangMelayu sendiri tanpa > dipaksa-paksa > > akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara > kebajikan > > pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci > buah > > pinggang,kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's > > Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk > dengan > > cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu > cara > > mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita > hari ni > > mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara > lain > > adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil > tindakan > > samada dengan tangan, dengan  > > mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati. 

 > >    > > Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua > > diselamatkan dari fitnah besar ini.  > > Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara > kita > > yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini > semua > > tanggung jawab kita semua.

 > >  > >  > > Akhir sekali, > > email ini tiada kena mengena dengan ceramah  > > nak berkempen politikatau apa saja. Sekadar meniupkan > > semangat  > > perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni > lah > > masanya kita bangkit  > > pertahankan agama Islam sebelum terlambat. 

> >  > > #kawan-kawan yang dikasihi, tolong forwardkan  > > email ini untuk pengetahuan dan tindakan kita semua > sebagai > > orang Islam agar  > > perkara ini boleh dijadikan iktibar dan benteng untuk > kita > > mempertahankan akidah > > kita yang telah di Islamkan atas tiket keturunan > dimana > > dengan sebab ini kita  > > telahpun mendapat banyak rahmat dan belas ihsan dari > Allah > > tanpa perlu melalui  > > hidup Sebagai seorang yang terpesong dari ajaran-Nya > dan > > sentiasa mencari-cari  > > jalan yang betul. > >  > > Di harap rahmat Allah dan doa-doa para  > > waliullah dapat melindungi kita sehingga kita kembali > ke > > sisi-Nya. Sementara  > > itu, berhati-hatilah dalam apa jua yang kita lakukan > dan > > sentiasa beringat  > > kepada Allah.    > > 


WardahOxide:
Lihatlah betapa rosaknya umat hari ini, sehingga aqidah begitu longgar. Tiada pembelaan terhadap umat Islam, sehingga akidah dipermain-mainkan oleh kuffar. Siapa yang bertanggungjawab?

Kita semua bertanggungjawab. Kehancuran hari ini adalah berpunca daripada kelalaian generasi pemimpin hari ini. Bagaimana esok-lusa, apabila generasi kita mengambil alih? Adakah islam akan terus disepak terajang, dihina dan umat terus menjadi buih-buih yang mudah sahaja pecah? Kita sebagai pemuda-pemudi Islam, wajib bangkit. 

Saya sendiri tersentuh hati membaca email ini. Saya pernah juga mendapat maklumat mengenai cerita ini. Terima kasih kepada pengirim email kerana menyedarkan kita, bahawa gerakan memurtadkan umat islam terus berjalan meskipun media cuba mendiamkan perkara ini.

Ayuh mahasiswa-mahasiswi Islam. Bangunlah pertahankan aqidah kita, saudara mara kita, rakan-rakan kita dan seluruh umat Islam, sekarang mahupun generasi akan datang. jangan kita gagal sebagaimana pmimpin dulu dan sekarang. Kita wajib bangkit. 

Usaha kita tidak cukup sekadar memFowardkan email sahaja. Bagi yang mempu memberi tenaga, bantulah Islam. Bagi yang mampu berpidato, berilah penerangan dan kesedaran. bagi yang berbakat menulis, teruskan memberi kesedaran. Bagi yang berpersatuan, gerakkan persatuan anda ke arah membantu Islam. Bagi yang mempunyai kuasa yang lebih besar, gerakkanlah! jangan terus biarkan umat kita mati akidah....

Jika kita enggan, percayalah, suatu hari nanti kita akan ditimpa bencana murtad ini. Tidak kita, kaum keluarga kita akan terkena. Anak-anak kita kelak, cucu cicit kita kelak.... jangan biarkan generasi seterusnya mencela kita kerana kemalasan kita untuk berjuang. 

Ayuh, bangkitlah muslimin dan Muslimat, mahasiswa-mahasiswi!

Wahai Muslimah, baikilah peribadimu....  


Kita perlu untuk membincang perkara ini kerana beberapa sebab. Antaranya adalah apa yang kita saksikan dalam kehidupan sebagian wanita muslimah di zaman ini. Kehidupan dengan segala bentuk ‘keanehannya’. Dalam beberapa hal begitu serius, tapi dalam hal-hal yang lain sangat kurang dan jauh dari nilai-nilai agama.

Sebagai contoh, kita dapat menyaksikan seorang wanita muslimah yang solehah, melaksanakan syiar-syiar Islam. Namun, tidak menghiraukan kesihatan dan kebersihan mulut dan dirinya. Tidak peduli dengan kesihatan dan aroma yang keluar dari mulut atau tubuhnya. Atau sebaliknya, begitu besar perhatiannya terhadap kesihatan dan kebersihan dirinya tapi melalaikan ibadah dan pelaksanaan syiar-syiar Islam. Contoh lain, kita dapati ada seorang muslimah mencurahkan perhatiannya pada ibadah tapi tidak memiliki pandangan yang benar tentang Islam yang menyeluruh, ‘bagaimana Islam menyikapi alam, kehidupan dan manusia.’

Ada yang semangat belajar Islamnya baik. Sentiasa menghadiri majlis-majlis ilmu, tapi tidak menjaga lisannya dari ghibah (mengumpat) dan namimah (mengadu domba).

Ada yang hubungan peribadinya dengan Allah Subhanahu wa Ta’ala baik, tapi tidak menjaga hubungan baik dengan tetangga dan teman-temannya.

Ada Yang hubungannya dengan teman-teman dan jiran tetangganya baik tapi tidak melaksanakan dengan baik hak-hak orang tua. Kurang-kalau tidak dikatakan sama sekali tidak-mereka dalam berbakti kepada kedua orang tuanya.

Ada yang berbakti kepada kedua orang tuanya tetapi tidak memenuhi hak-hak suaminya. Tampil dengan dandanan indah saat menghadiri pertemuan-pertemuan dengan para wanita tetapi tidak pernah memperbaiki penampilannya di depan suaminya.

Ada yang faham syiar Islam nya, tetapi sering menjadi penghalang kepada suami dalam aktiviti dakwah kepada msyarakat. Malah ada pula sebaliknya muslimah dikongkong oleh sang suami yang tidak memahami gerak kerja Jamaah sehingga si isteri tidak dapat melaksanakan dakwah seperti yang ditarbiyah kepadanya.

Ada yang berbakti kepada suaminya tetapi tidak membantu suaminya untuk berbakti kepada kedua orang tuanya (mertuanya) . Atau tidak mendukung suaminya untuk berbuat kebajikan, bertakwa dan beramal soleh.

Ada yang berbakti kepada suaminya tapi kurang memperhatikan pembinaan dan pembentukan keperibadian anak-anaknya. Kurang memperhati perkembangan jiwa dan akal mereka. Kurang memperhati lingkungan sekitarnya yang memberikan pengaruh kepada putera-puterinya.

Ada yang memperhati itu semua terapi kurang silaturahimnya kepada saudara-saudaranya.

Ada yang silaturahim terhadap keluarganya baik, tapi hubungannya dengan lingkungan sekitarnya tidak baik. Sibuk dengan urusan pribadinya. Tidak peduli dengan persoalan kaum muslimin dan muslimat.

Ada yang memperhatikan persoalan pribadi dan umat islam tetapi kurang memperhatikan pengembangan pengetahuannya. Tidak menambah pengetahuannya dengan belajar dan terus membaca.

Ada yang sibuk dengan belajar tetapi mengabaikan urusan rumah tangga, putera puterinya dan suaminya.

Kalau kita merasa hairan dengan semua ini, kehairanan kita akan bertambah apabila kita mengetahui bahawa itu semua muncul dari para wanita muslimah yang memiliki tahap kesedaran yang cukup baik terhadap agama ini. Dari para wanita muslimah yang tumbuh dalam lingkungan Islam dan memiliki bekal pengetahuan agama yang tidak sedikit! 

Kadang-kadang disebabkan tidak peduli atau tidak memiki pandangan yang utuh yang telah diajarkan Islam. Pandangan yang menyeluruh tentang manusia, kehidupan, dan alam sekelilingnya. Pandangan yang mendorong seseorang untuk melihat segala sesuatu dengan seimbang. Tidak melebihkan satu aspek dengan mengorbankan aspek lain.

Orang yang memerhati dengan cermat ayat-ayat Qur’an dan hadis-hadis akan mendapati begitu banyak dalil yang menjelaskan perilaku yang seharusnya dimiliki wanita muslimah dalam hubungannya dengan Rabb-nya, pembentukan peribadinya dan hubungannya dengan orang lain. Perjalanan hidup yang mengatur segala sesuatu dari yang besar sampai yang kecil. Semua nas tersebut akan memberikan ramuan yang membawa kepada kehidupan yang terarah dan seimbang. Kehidupan yang menjamin kebahagiaan, kejayaan di dunia dan  ganjaran yang sangat besar di hari kemudian.

Semua ini telah digaris oleh Islam dalam Al-Qur’an  dan sunnah akan mengantarkan seorang wanita muslimah mendapatkan keperibadiannya yang asli. Keperibadian yang seiring dengan fitrahnya. Sehingga melahirkan wanita muslimah yang unggul, mulia dan istimewa dalam perasaan, pemikiran, perilaku dan hubungannya.

Mencapai tingkat tersebut sangatlah  penting bagi kehidupan umat manusia secara umum kerana wanita memiliki pengaruh yang sangat besar bagi kehidupan generasi mendatang, mencetak para pejuang, menanamkan nilai-nilai, menghiasi kehidupan dengan cinta, kasih sayang dan keindahan serta memenuhi rumah tangga dengan rasa aman, tenang, tenteram dan damai.

Wanita muslimah adalah satu-satunya wanita yang sanggup menerangi dunia wanita moden yang telah penuh dengan falsafah kebendaan dan pola hidup jahiliyah yang mendominasi kehidupan masa ini. Maka para wanita muslimah perlu menghadapkan dirinya kepada sumber pemikiran yang murni untuk kemudian menjernih kembali keperibadiannya yang asli iaitu keperibadian yang telah dibentuk oleh Al-Qur’an dan As Sunnah.

Mudah-mudahan Allah Subhaanahu Wata’aala memberikan taufiq pada kita semua untuk istiqamah dalam agama yang telah dibawa Rasul-Nya shallallaahu ‘alaihi wa sallam.